Život je krátky, tak prečo máme najlepšie roky a detstvo zabiť sedením v školskej lavici ?
Nie som z tých čo vyslovene nemajú radi školu, baví ma učiť sa nové veci, keď si odmyslím, že my sa v škole takmer neučíme, jedna suplovaná hodina za druhou, potom telesná, či hudobná, obed, posledná hodina odpadla! ..a môžeme ísť domov, tomu hovoríte škola ?
Na druhej strane sú aj hodiny na ktorých sa učíme- zväčša sú to tie, ktoré nemám práve najradšej napríklad MATEMATIKA, no zamyslite sa načo mi kedy bude vedieť si z obvod kružnice, či jej obsah, kedy v živote budem počítať rovnice s dvomi neznámymi a to som spomenula len tie ľahšie veci, zoberme si také vzorce, či spoločnú prácu, slovné úlohy o pohybe, áno, áno, netvrdím, že sú to blbosti no kedy prídem do obchodu a budem si počítať koľko platím za nákup pomocou rovnice, či slovnej úlohy, alebo taká geometria, všetko na milimetrík presné, alebo taká GEOGRAFIA, načo mi je vedieť aké obilniny sa pestujú v Taliansku ?
Prečo nie je naše školstvo na tom tak ako napr. v Anglicku
-volitebné predmety už od základky
-na hodinách sa učia len podstatné veci, nie omáčky
Veď v škole stratím kopec času, ktorý by som za iných okolností využila určite zmysluplnejšie, no načo mi je v škole náboženstvo, veď len z našej triedy chodíme na nábožensto 17sti a do kostola pravidelne 3ja, no nie je to smiešne, ak niekto verí v Boha nech v neho verí sám pre seba, až mi je ľúto, ako sa správajú k našej profesorke, smejú sa jej do očí, skutočne nemá u nás žiadnu autoritu, alebo hudobná, neviem spievať, ale napokon veď mi na hudobnej nespievame, my maľujeme záložky a tomu sa hovorí známkovaná hudobná, aby ste vedeli, telesná ?, tak to je pre mňa utrpenie največšieho zrna, hrôza som pohybový antitalent- totálne drevo, čo drevo poleno čo sa ani ohnúť poriadne nevie, rada športujem, no gymnastika či výmyky na hrázde mi ako šport nepripadajú, vybíjaná či badminton <3 to je moje, no nášmu profesorovi, evidentne tieto športy blízke nie sú, on uprednostňuje tie mnou nenávidené: futbal, volejbal, basketbal či florbal, no ako ich mám hrať keď neviem ani do lopty trafiť nieto ešte ju chytiť ? dúfam, že mi už po poslednom zážitku nebudú stále vyhadzovať na oči, že nikdy necvičím, minule som hrala florbal- trafila som sa do loptičky, otočka a bum schytala to Vikiná hlava, muselo to bolieť no na ďalší deň vďaka tomu nešla na písomku z matematiky, som ja ale šikovná ! Dúfam, že keď mi budú nabudúce hovoriť, aká som nešikovná, budem mať po ruke tú raketu, lebo v presne mierených strelách do hlavy som dobrá :)
MiLča :D
Komentáre
takéto myšlienky
milá mili :)
Milča,
Dobre by bolo, keby školy boli už od prvého ročníka selektované na triedy, podľa záujmov detičiek. Vedela si ty už v 6 rokoch, čím budeš? A budeš vykonávať tú profesiu, čo si si vysnívala? Viem, že vzorec na obvod kruhu, tebe možno nikdy nebude treba, ale tvojej spolusediacej, ktorá chce byť učiteľkou matematiky, sa musí zakoreniť do mozgu, aby ho správne vedela naučiť murárov, ktorí si budú musieť vyrátať, koľko malty budú potrebovať. To dodetailové učenie sa, nie pre všetkých vyhovuje, ale podstatná väčšina ho využije. Aj ja som si voľakedy na ZŠ myslela, na ktorého čerta sa my učíme o vojnách. Absolútne ma história nezaujímala. Lenže rada som lúštila tajničky, zapájala sa do rôznych vedomostných súťaží a všetko, čom som vedela, v čom som uspela, povznášalo moje ego. Všetky deti si myslia, aj ja som si to myslela, že všetko, čo nám učitelia dávajú naučiť sa, je pre nich. Omyl. Všetko je pre deti. Pre ich pamäť, pre rozvíjanie komunikácie, pre ich zručnosť.
Ako som ja nenávidela beh na dlhé trate. Telocvikár mi to nechcel veriť, lebo medzi košami som tirelila ako blesk. Aj dnes považujem ľudí, čo len tak "bezcieľne" behajú, za bláznov. Ale asi som ja blázon, lebo oni behajú, aby si podporili zdravie, činnosť srdca a ja radšej zbehnem dennne zo 6 poschodia po schodoch. A myslím si , že to stačí.
Preto ti chcem povedať, pokiaľ budeš mať určitú ctižiadosť, pokiaľ nebudeš chcieť byť len "žienkou" domácou, budeš sa učiť a vzdelávať, už len tým, že budeš časopisy čítať, po celý svoj život. A všetko, čo vieš, môžeš zúžitkovať, keď príde tvoj čas a budeš hľadať zamestnanie. Už len to, že správne napíšeš životopis, žiadosť o prijatie do zamestnania bez pravopisných chýb.
Skús i ty porozmýšľať, či nie je pre teba, ako adolescentku, lepšie si povedať, lebo chcú, by sme boli všestraní, aby sme vedeli, kde, čo , ako máme hľadať a bude sa ti do školy ľahšie chodiť, ako s nechuťou horekovať, že zasa máme fyziku a mňa dynamo vôbec nezaujíma.
Matahari, Hellboy i Vasilisa,
Mili,
Ale veľmi dobre chápem , čo chceš napísať-nie všetci by sa všetko mali učiť.
Vasilisa26
Mimochodom, tiež som si dala záväzok, že budem chodiť pešo zo šiesteho poschodia a snažím sa to aj dodržiavať :)
Ale s5 k veci, ide mi totiž ešte o to, aby sa zrušilo niečo ako suplované hodiny, na ktorých nič nerobíme, ale tie predmety typu, náboženstvo a hudobná, keby sme miesto nich mali fyziku, matiku či chémiu, neboli by sme takí blbí ;) veď 9. marca píšeme monitor dozvedeli sme sa to vo štvrtok a skutočne by som chcela vedieť ako to napíšem, začala som preto chodiť aj na doučovanie z matematiky, a slovenčinu si podstivo tlačím do hlavy už 3 dni aby som ešte náhodou neprepadla o.O
Another Brick in the Wall
ps: Netreba vediet pocuvat po anglicky aby clovek rozumel... We don't need no education... Iny pohlad na vec, nepobavime sa o tomto? :)
http://www.youtube.com/watch?v=LUASiDg-kg4
We don't need no education
We don't need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teacher leave them kids alone
Hey teacher leave them kids alone
All in all your just another brick in the wall
All in all you're just another brick in the wall
pps: Mili, tiez som zo skoly
taktochu sklamany: mohlo som sa
naucit viac. Lenze poniektori ucitelia
na svoju robotu kaslali,
na hodine elektroniky (na SPŠ Elektotechnickej) som
vymienal priesvitky na meotare (z ktoreho sme
opisovali do zosita (jak českí žandári pretoze vyucujuci
bol pravidelne nepritomny)),
chapes to?!
Mne obvod a obsah kružnice
a to som obyč. elektrikár, ale keď som sa to učil, tiež som rozmýšlal na čo mi to bude
a ešte k zbytočným hodinám
Time management
Mili,
dám ti jednu pomôcku, aj keď nie som pani učiteľka sljaz=podstivo= nájdi si základ a k nemu si hľadaj predpony a prídeš na to, že to nie je napísané správne==po-ctivo, ú-ctivo,neú-cti-vým.
A k tým suplovaným, tak ako Iviak píše, buď si zopakuj, predchádzajúcu hodinu a budeš sa doma menej učiť, alebo len tak oddychuj. Vieš, aj učitelia sú len ľudia a musia aj k lekárovi chodiť, alebo im deti ochorejú, atď. Ja som ich mala celkom rada, lebo sme si mohli sadnúť, ako sme chceli a obyčajne sme sa hrávali piškôrky
Ohlupovanie
Robentin,
Ako by si ty riešil takú suplovanú hodinu? Čo ste vy robili, keď si mal toľko rokov na suplovanej hodine, pokiaľ to bola náhodná? Podľa učiteľov sú takmer všetky deti v dnešnej dobe nevychované a nedajbože, že na náboženstve majú katechétku, ktorá nie je sexi a správa sa tak, ako jej káže písmo-s láskou, bez zvýšeného hlasu a dobrým slovom umierňovať národ, tak je u 14-15 ročných znemožnená, bez rešpektu.
Dospelák kontra dieťa
Len tak mimochodom
A len tak mimochodom
Polomer na druhú krát 3,14
Zvedavec
záleží aj na tom
zaujímavé je
Robentin,
Hovorca
suhlasim s nazorom matahari :-)
v škole som tiež nerozumela, načo mi to je... načo mi to bude... a ono, ja mám neter ktorá má teraz 11 rokov a keď niečo nevie.. "Aničkáá, ááá...??" :-D je dobre hrať múdru ;-)
a ja som matematiku milovala, mala som furt na to hlavu, takže ja nedokážem pochopiť, ako niekto môže nemať rád matematiku.. ach,..
ale uvedomme si ešte jedno.. dnešné decká su 100xkrát horšie ako decká z mojej ZŠ.. teda vtedy boli.. ehm, maminin bývalý spolužiak je učiteľ... keď sme sa pýtali ako v škole,... "no vieš,.. dnes.. to niesu deti,.. TO SU HOVADA" :-))
..sama píšeš že učiteľku nemajú za nič.. správaj sa tak ako chceš aby sa iní správali k tebe. Niečo na tom ozaj je :-). Možno je ťažké odnaučiť sa súdiť, reptať na iných, ale oplatí sa... aspoň mne to kvalitu života zmenilo.. :-)
už len vrátiť to IQ :-D
Zabitý čas
Robentin,
V boji s ignorantmi