Mili´s world <3

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Na zamyslenie

škola- pol života

Život je krátky, tak prečo máme najlepšie roky a detstvo zabiť sedením v školskej lavici ?

Nie som z tých čo vyslovene nemajú radi školu, baví ma učiť sa nové veci, keď si odmyslím, že my sa v škole takmer neučíme, jedna suplovaná hodina za druhou, potom telesná, či hudobná, obed, posledná hodina odpadla! ..a môžeme ísť domov, tomu hovoríte škola ?

Na druhej strane sú aj hodiny na ktorých sa učíme- zväčša sú to tie, ktoré nemám práve najradšej napríklad MATEMATIKA, no zamyslite sa načo mi kedy bude vedieť si z obvod kružnice, či jej obsah, kedy v živote budem počítať rovnice s dvomi neznámymi a to som spomenula len tie ľahšie veci, zoberme si také vzorce, či spoločnú prácu, slovné úlohy o pohybe, áno, áno, netvrdím, že sú to blbosti no kedy prídem do obchodu a budem si počítať koľko platím za nákup pomocou rovnice, či slovnej úlohy, alebo taká geometria, všetko na milimetrík presné, alebo taká GEOGRAFIA, načo mi je vedieť aké obilniny sa pestujú v Taliansku ?

 

Prečo nie je naše školstvo na tom tak ako napr. v Anglicku

-volitebné predmety už od základky

-na hodinách sa učia len podstatné veci, nie omáčky

 

Veď v škole stratím kopec času, ktorý by som za iných okolností využila určite zmysluplnejšie, no načo mi je v škole náboženstvo, veď len z našej triedy chodíme na nábožensto 17sti a do kostola pravidelne 3ja, no nie je to smiešne, ak niekto verí v Boha nech v neho verí sám pre seba, až mi je ľúto, ako sa správajú k našej profesorke, smejú sa jej do očí, skutočne nemá u nás žiadnu autoritu, alebo hudobná, neviem spievať, ale napokon veď mi na hudobnej nespievame, my maľujeme záložky a tomu sa hovorí známkovaná hudobná, aby ste vedeli, telesná ?, tak to je pre mňa utrpenie največšieho zrna, hrôza som pohybový antitalent- totálne drevo, čo drevo poleno čo sa ani ohnúť poriadne nevie, rada športujem, no gymnastika či výmyky na hrázde mi ako šport nepripadajú, vybíjaná či badminton <3 to je moje, no nášmu profesorovi, evidentne tieto športy blízke nie sú, on uprednostňuje tie mnou nenávidené: futbal, volejbal, basketbal či florbal, no ako ich mám hrať keď neviem ani do lopty trafiť nieto ešte ju chytiť ? dúfam, že mi už po poslednom zážitku nebudú stále vyhadzovať na oči, že nikdy necvičím, minule som hrala florbal- trafila som sa do loptičky, otočka a bum schytala to Vikiná hlava, muselo to bolieť no na ďalší deň vďaka tomu nešla na písomku z matematiky, som ja ale šikovná ! Dúfam, že keď mi budú nabudúce hovoriť, aká som nešikovná, budem mať po ruke tú raketu, lebo v presne mierených strelách do hlavy som dobrá :)

MiLča :D


Len tak, mimochodom :D | stály odkaz

Komentáre

  1. takéto myšlienky
    nám mátali v hlave všetkým veru, dnes si trieskam hlavu: Prečo som sa lepšie neučila! jasné, asi ťažko budeš kružnicu v bežnom živote vyrátavať, ale v škole ide o cvičenie mozgu. Ak ho nebudeš trénovať nonstop, tak sa ti scvrkne ako svaly, ktoré necvičia. Chapenzy? Tak makaj a tlač to do hlavy...:-)
    publikované: 28.02.2011 16:40:16 | autor: matahari (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. milá mili :)
    budeš v živote ešte mnohokrát prekvapená, kedy sa ti znalosti, ktoré si sa naučila v škole, zídu v bežnom živote. Človek, ktorý nemá prehľad v základných poznatkoch rôznych disciplín ľudskej tvorivosti sa môže len ťažko orientovať v tom, čo je dôležité. Buď šťastná, že máš výsadu možnosti vzdelávať sa, narodila si sa do vyššie rozvinutej spoločnosti, než je zvyšok sveta a to nielen preto, že máš možnosť chodiť do školy a zamýšľať sa, ale že máš vôbec počítač - a na to, že ho môžeš vôbec používať, nestačí len tá jednoduchá matematika, o ktorej hovoríš. V počítači sú tranzistory a integrované obvody, ktoré fungujú vďaka objavu kvantovej mechaniky, ktorá sama pracuje s takými matematickými objektami ako sú operátory, matice, diferenciálny a integrálny počet, vektorová algebra, atp. Ak chodiš na gymnázium, budeš o tom ešte počuť. Chápem, že sa chceš osamostatniť a ísť vlastným životom, aj túto možnosť máš. Stále máš na výber. Ale keď prestaneš so školou, už sa tam nebudeš môcť len tak ľahko znova vrátiť a vymazať si zo života tie zanedbané roky. Naskytla sa ti príležitosť získať vzdelanie, preto ju využi už ako uznáš za vhodné...
    publikované: 28.02.2011 17:59:24 | autor: helloboy88 (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Milča,
    veľmi múdry článok si ty napísala. Páčiš sa mi 2udmilka.
    Dobre by bolo, keby školy boli už od prvého ročníka selektované na triedy, podľa záujmov detičiek. Vedela si ty už v 6 rokoch, čím budeš? A budeš vykonávať tú profesiu, čo si si vysnívala? Viem, že vzorec na obvod kruhu, tebe možno nikdy nebude treba, ale tvojej spolusediacej, ktorá chce byť učiteľkou matematiky, sa musí zakoreniť do mozgu, aby ho správne vedela naučiť murárov, ktorí si budú musieť vyrátať, koľko malty budú potrebovať. To dodetailové učenie sa, nie pre všetkých vyhovuje, ale podstatná väčšina ho využije. Aj ja som si voľakedy na ZŠ myslela, na ktorého čerta sa my učíme o vojnách. Absolútne ma história nezaujímala. Lenže rada som lúštila tajničky, zapájala sa do rôznych vedomostných súťaží a všetko, čom som vedela, v čom som uspela, povznášalo moje ego. Všetky deti si myslia, aj ja som si to myslela, že všetko, čo nám učitelia dávajú naučiť sa, je pre nich. Omyl. Všetko je pre deti. Pre ich pamäť, pre rozvíjanie komunikácie, pre ich zručnosť.
    Ako som ja nenávidela beh na dlhé trate. Telocvikár mi to nechcel veriť, lebo medzi košami som tirelila ako blesk. Aj dnes považujem ľudí, čo len tak "bezcieľne" behajú, za bláznov. Ale asi som ja blázon, lebo oni behajú, aby si podporili zdravie, činnosť srdca a ja radšej zbehnem dennne zo 6 poschodia po schodoch. A myslím si , že to stačí.
    Preto ti chcem povedať, pokiaľ budeš mať určitú ctižiadosť, pokiaľ nebudeš chcieť byť len "žienkou" domácou, budeš sa učiť a vzdelávať, už len tým, že budeš časopisy čítať, po celý svoj život. A všetko, čo vieš, môžeš zúžitkovať, keď príde tvoj čas a budeš hľadať zamestnanie. Už len to, že správne napíšeš životopis, žiadosť o prijatie do zamestnania bez pravopisných chýb.
    Skús i ty porozmýšľať, či nie je pre teba, ako adolescentku, lepšie si povedať, lebo chcú, by sme boli všestraní, aby sme vedeli, kde, čo , ako máme hľadať a bude sa ti do školy ľahšie chodiť, ako s nechuťou horekovať, že zasa máme fyziku a mňa dynamo vôbec nezaujíma.
    publikované: 28.02.2011 18:17:16 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Matahari, Hellboy i Vasilisa,
    viem, že aj vy máte pravdu, chápem, že čím viac sa učím, tým viac pomáham rozvýjať si svoj mozog, pamäť či logiku a preto tiež lúštim krížovky, sudoku, veľa čítam, knihy, časopisy, noviny a viem, že mnoho ráz mi to už pomohlo a neraz ľudia pochválili moju slovnú zásobu, či schopnosť vyjadrovania :) ja som len chcela poukázať na to, že sa učíme príliš veľa detailov, mamina je doktorka a biológiu, či chémiu mala aj na vysokej a vravela, že ani tam sa niektoré z vecí čo mi sa učíme už v kvarte na gymnáziu neučila, hlavne o to mi šlo a ja si napriek všetkému uvedomujem, že tieto vedomosti sa mi možno raz zídu..
    publikované: 28.02.2011 19:00:41 | autor: Mili (e-mail, web, autorizovaný)
  5. Mili,
    ano, chápem. Mamina sa tiež musela viac učiť, ako teraz využíva. Len možno, tie detaily, o ktorých teraz pochybujeme, načo sú, budú raz zapadať uplne niekde inde, kde by sme ich najviac potrebovali. Je to napr. tak, ako ti písal HB 88 o maticiach a diferenciáciách , logických funkciách - využívaš práve v tom, že ovládaš počítač. Raz sa budeš chcieť naučiť viesť vozidlo a budeš chcieť s automatickou prevodovkou. Keby to niekto nedokázal urobiť, miliónom ľudí by sa neuľahčilo riadenie.

    Ale veľmi dobre chápem , čo chceš napísať-nie všetci by sa všetko mali učiť.
    publikované: 28.02.2011 19:32:16 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Vasilisa26
    Presne si to vystihla :) "nie všetci by sa všetko mali učiť"
    Mimochodom, tiež som si dala záväzok, že budem chodiť pešo zo šiesteho poschodia a snažím sa to aj dodržiavať :)
    Ale s5 k veci, ide mi totiž ešte o to, aby sa zrušilo niečo ako suplované hodiny, na ktorých nič nerobíme, ale tie predmety typu, náboženstvo a hudobná, keby sme miesto nich mali fyziku, matiku či chémiu, neboli by sme takí blbí ;) veď 9. marca píšeme monitor dozvedeli sme sa to vo štvrtok a skutočne by som chcela vedieť ako to napíšem, začala som preto chodiť aj na doučovanie z matematiky, a slovenčinu si podstivo tlačím do hlavy už 3 dni aby som ešte náhodou neprepadla o.O
    publikované: 28.02.2011 20:17:33 | autor: Mili (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Another Brick in the Wall
    http://www.youtube.com/watch?v=M_bvT-DGcWw

    ps: Netreba vediet pocuvat po anglicky aby clovek rozumel... We don't need no education... Iny pohlad na vec, nepobavime sa o tomto? :)

    http://www.youtube.com/watch?v=LUASiDg-kg4

    We don't need no education
    We don't need no thought control
    No dark sarcasm in the classroom
    Teacher leave them kids alone
    Hey teacher leave them kids alone
    All in all your just another brick in the wall
    All in all you're just another brick in the wall

    pps: Mili, tiez som zo skoly
    taktochu sklamany: mohlo som sa
    naucit viac. Lenze poniektori ucitelia
    na svoju robotu kaslali,
    na hodine elektroniky (na SPŠ Elektotechnickej) som
    vymienal priesvitky na meotare (z ktoreho sme
    opisovali do zosita (jak českí žandári pretoze vyucujuci
    bol pravidelne nepritomny)),
    chapes to?!
    publikované: 01.03.2011 10:38:05 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Mne obvod a obsah kružnice
    už zopárkrát zachránil kožu, tak isto ako posunutie napätia voči prúdu pri cievke...
    a to som obyč. elektrikár, ale keď som sa to učil, tiež som rozmýšlal na čo mi to bude
    publikované: 01.03.2011 13:18:59 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. a ešte k zbytočným hodinám
    vieš načo sú dobré? aby si stihla vstrebať info z predchádzajúcej hodiny, ktorá bola na to aby si sa niečo naučila.
    publikované: 01.03.2011 13:34:53 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Time management
    Iviak, :) vaecsiu hlupost o zbytocnych hodinach som este nepocul...
    publikované: 01.03.2011 14:06:35 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Mili,
    neboj, pokiaľ si sa doteraz vzorne pripravovala, tak to zvládneš. Veď si povedz, že tam nič viac dať nemôžu, ako to, čo ste doteraz mali v učebniciach. Ja som si vždy myslela, že dávajú také otázky, aby si dokázali, čo všetko nevieme, a nie, čo už vieme.

    dám ti jednu pomôcku, aj keď nie som pani učiteľka sljaz=podstivo= nájdi si základ a k nemu si hľadaj predpony a prídeš na to, že to nie je napísané správne==po-ctivo, ú-ctivo,neú-cti-vým.
    A k tým suplovaným, tak ako Iviak píše, buď si zopakuj, predchádzajúcu hodinu a budeš sa doma menej učiť, alebo len tak oddychuj. Vieš, aj učitelia sú len ľudia a musia aj k lekárovi chodiť, alebo im deti ochorejú, atď. Ja som ich mala celkom rada, lebo sme si mohli sadnúť, ako sme chceli a obyčajne sme sa hrávali piškôrky
    publikované: 01.03.2011 21:05:57 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Ohlupovanie
    Vasilisa, snazis sa tu Mili presvedcit ake su suplovane hodiny na ktorych obycajne nic nerobia - len nevychovane deti bordel v triede -, vlastne fasa? :)
    publikované: 02.03.2011 09:29:13 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Robentin,
    ahoj, asi áno, ohlupujem.
    Ako by si ty riešil takú suplovanú hodinu? Čo ste vy robili, keď si mal toľko rokov na suplovanej hodine, pokiaľ to bola náhodná? Podľa učiteľov sú takmer všetky deti v dnešnej dobe nevychované a nedajbože, že na náboženstve majú katechétku, ktorá nie je sexi a správa sa tak, ako jej káže písmo-s láskou, bez zvýšeného hlasu a dobrým slovom umierňovať národ, tak je u 14-15 ročných znemožnená, bez rešpektu.
    publikované: 02.03.2011 12:21:17 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Dospelák kontra dieťa
    Vasilisa, "jedna suplovaná hodina za druhou," neuci sa, neskusa sa, profesorke sa ziaci smeju do oci, chvalabohu "posledná hodina odpadla! ..a môžeme ísť domov," tomu hovoríte škola? - ale piskorky su fasa... - trochu viacej respektu k "staznosti" toho dievcata by to chcelo, :) nevidis to tak?
    publikované: 02.03.2011 23:11:41 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Len tak mimochodom
    Celkom by ma zaujimalo ako {01.03.2011 13:18} obvod a obsah kruznice zachranil Iviakovi kožu.
    publikované: 02.03.2011 23:26:08 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  16. A len tak mimochodom
    Aky je vzorec na vypocet obsahu KRUŽNICE, :) nema to ten Iviak v hlave kapanek pomylene?
    publikované: 02.03.2011 23:30:54 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Polomer na druhú krát 3,14
    Robo nechytaj ma za slovíčka
    publikované: 03.03.2011 10:24:38 | autor: Iviak (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Zvedavec
    no dobre Iviak, :) A tu kožu Ti ako zachranilo ze ten vzorec poznas?
    publikované: 03.03.2011 13:07:13 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  19. záleží aj na tom
    čí sa počíta v Riemannovej alebo Lobačevského geometrii. V blízkosti silných gravitačných polí je priestoročas zakrivený, takže ten vzorec nikdy neplatí úplne presne, treba zahrnúť aj Einsteinove rovnice gravitačného poľa :-) Ale je to veľmi presné priblíženie.
    publikované: 03.03.2011 16:01:49 | autor: helloboy88 (e-mail, web, autorizovaný)
  20. zaujímavé je
    že tieto drobné zmeny v plynutí času tu dolu a vyššie nad povrchom zeme sa zahrnuli do výpočtov navigačného systému GPS...
    publikované: 03.03.2011 16:03:50 | autor: helloboy88 (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Robentin,
    =Ako by si ty riešil takú suplovanú hodinu? Čo ste vy robili, keď si mal toľko rokov na suplovanej hodine, pokiaľ to bola náhodná´= odpovedz jej
    publikované: 03.03.2011 19:10:03 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, autorizovaný)
  22. Hovorca
    Cez suplovanu hodinu (ak nahodou bola) som si spravil domacu ulohu aby som potom nemusel doma, Vasilisa, spokojna? :) Ak je ale "jedna suplovaná hodina za druhou," tomu hovoríte škola? - Alebo iny pripad: hodinu elektroniky som uz spominal... na hodinach automatizacie sa vsak profesor ani neukazal! A ked sa raz ukazal pred koncom skolskeho polroka, pisali sme pisomku (z ktorej sme vsak pochopitelne vedeli velke nic) a do rohu sme si mali napisat znamku aku by sme si (sebakriticky) priali - napisal som si tam jednotku - a nech by skusil mi ju nedat - tak by som im tam vynadal az by sa cudovali - co to vravel Iviak o zbytocnych hodinach? - tak na vstrebavanie infa z predchadzajucich hodin som ich nepotreboval, vsetko som chapal hned a doma som sa neucil - na druhej strane, nie kazdy je genius :D
    publikované: 03.03.2011 21:16:42 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  23. suhlasim s nazorom matahari :-)
    mozog si treba precvičovať... som tretí rok zo školy vonku a cítim že mi klesá IQ :-) tak som sa začala venovať aspoň daniam :-D

    v škole som tiež nerozumela, načo mi to je... načo mi to bude... a ono, ja mám neter ktorá má teraz 11 rokov a keď niečo nevie.. "Aničkáá, ááá...??" :-D je dobre hrať múdru ;-)

    a ja som matematiku milovala, mala som furt na to hlavu, takže ja nedokážem pochopiť, ako niekto môže nemať rád matematiku.. ach,..

    ale uvedomme si ešte jedno.. dnešné decká su 100xkrát horšie ako decká z mojej ZŠ.. teda vtedy boli.. ehm, maminin bývalý spolužiak je učiteľ... keď sme sa pýtali ako v škole,... "no vieš,.. dnes.. to niesu deti,.. TO SU HOVADA" :-))

    ..sama píšeš že učiteľku nemajú za nič.. správaj sa tak ako chceš aby sa iní správali k tebe. Niečo na tom ozaj je :-). Možno je ťažké odnaučiť sa súdiť, reptať na iných, ale oplatí sa... aspoň mne to kvalitu života zmenilo.. :-)

    už len vrátiť to IQ :-D
    publikované: 09.03.2011 07:48:14 | autor: akynka (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Zabitý čas
    nazdar Akynka, Mili nie je z tých čo vyslovene nemajú radi školu, baví ju učiť sa nové veci. Ibaže oni sa v škole takmer neučia. Jedna suplovaná hodina za druhou, potom telesná, či hudobná, obed, posledná hodina odpadla! .. A môžu ísť domov, tomu hovoríte škola?
    publikované: 09.03.2011 08:09:40 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Robentin,
    Vlastne si odpovedal tak, ako Iviak=upevňoval si vedomosti z predchádzajúciich hodín. Čo myslíš, ako teraz prebieha vyučovanie cez maturitný týždeň, a čo majú robiť riaditelia? To je chyba systému. Ak máš doma školáka, skúsil si prerátať, koľko mesiacov sa skutočne učí? Kto je na vine? Riaditeľ? Učitelia? Ministerstvo? EU?
    publikované: 11.03.2011 21:52:01 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. V boji s ignorantmi
    Vasilisa, a citala si aj druhu - tu hlavnu! -, cast tej mojej odpovede na tu Tvoju vyzyvavu otazku ze co som robil cez suplovanu hodinu? - Ano? - Kto je zodpovedny za to ze z hodin elektroniky a z automatizacie sme mali velke hovno!? - Alebo z chemie: - okrem toho ze nas profesorka ("ako nadejnych elektrikarov" - to bola jej oblubena fraza) nic nenaucila, chodila tak prenikavo navonavkovana ze az smrdela. Aj by som Ti opisal ako som si vymohol u nej dvojku na vysvedceni pocas cely dvoch rokov co som ju musel trpiet ale nechce sa mi - snad len tolko ze dala mi ju napriek faktu ze som u nej odpovedal na - citujem - velku jednotku.
    publikované: 14.03.2011 10:04:25 | autor: robentin (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014